REGULAMIN APLIKACJI MOBILNEJ
„Fundacja Dzieciom Zdążyć z Pomocą”
wraz z Polityką Prywatności
DEFINICJE
- Fundacja – właściciel aplikacji mobilnej tj. Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą” z siedzibą w Warszawie przy ul. Łomiańska 5, wpisana do Rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000037904, NIP: 118-14-28-385, REGON: 014902795. Dane kontaktowe: Telefon: +48 22 486 96 99 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora, w godzinach 7:30-15:30), email: centrum@dzieciom.pl.
- Aplikacja – aplikacja mobilna „Fundacja Dzieciom Zdążyć z Pomocą” tj. prowadzona przez Fundację platforma mobilna, za pośrednictwem której Fundacja udostępnia Użytkownikowi dostęp do komunikatów od Fundacji, wzorów potrzebnych dokumentów, informacji o stanie Subkonta, listy ostatnich transakcji dokonanych na Subkoncie oraz poczty wewnętrznej służącej do korespondencji z Fundacją.
- Regulamin – niniejszy Regulamin, określający zasady korzystania z Aplikacji, opisujący funkcjonalności Aplikacji oraz zasady postępowania reklamacyjnego.
- Użytkownik – korzystająca z funkcjonalności Aplikacji osoba fizyczna będąca Opiekunem Podopiecznego Fundacji, która zawarła z Fundacją Porozumienie lub osoba upoważniona przez Opiekuna do korzystania z Panelu logowania, a co za tym idzie również z Aplikacji.
- Podopieczny – oznacza osobę fizyczną, w imieniu i na rzecz, której zostało zawarte
z Fundacją Porozumienie dotyczące prowadzenia przez Fundację Subkonta na rzecz Podopiecznego. - Opiekun – osoba wskazana w Porozumieniu, która działa w imieniu Podopiecznego
i posiada pełną decyzyjność w obrębie Subkonta. - Subkonto – dokonywane przez Fundację księgowe wyodrębnienie środków pieniężnych przeznaczonych dla danego Podopiecznego.
- Panel logowania – serwis internetowy udostępniany automatycznie po zawarciu Porozumienia; serwis dostępny po zalogowaniu pod adresem www.dzieciom.pl/logowanie i zapewniający Użytkownikowi dostęp analogiczny do Aplikacji.
- Porozumienie – umowa zawarta pomiędzy Fundacją a Opiekunem, dotycząca prowadzenia przez Fundację Subkonta na rzecz Podopiecznego.
- Konto Użytkownika – oznacza indywidualny dla każdego Użytkownika panel w Aplikacji, uruchomiony na jego rzecz przez Fundację po pobraniu Aplikacji na urządzenie mobilne ze sklepu Google Play lub App Store, dokonaniu instalacji oraz zalogowaniu z wykorzystaniem danych do logowania analogicznych jak w przypadku Panelu logowania i zawarciu tym samym umowy o świadczenie usługi prowadzenia Konta Użytkownika, na którym są gromadzone dane podane przez Użytkownika z chwilą zawarcia Porozumienia przez Opiekuna oraz funkcjonalności Aplikacji w postaci dostępu do komunikatów od Fundacji, wzorów potrzebnych dokumentów, informacji o stanie Subkonta, listy ostatnich transakcji dokonanych na Subkoncie oraz poczty wewnętrznej służącej do korespondencji z Fundacją.
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
I. Postanowienia wstępne
- Fundacja stosuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia, w tym środki służące zapobieganiu pozyskania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych przez Internet – w celu zapewnienia bezpieczeństwa komunikatów i danych przekazywanych w Aplikacji. Fundacja zapewnia bezpieczeństwo transmisji danych przekazywanych w Aplikacji.
- Fundacja za pośrednictwem Aplikacji zapewnia Użytkownikowi następujące funkcjonalności: dostęp do komunikatów od Fundacji, wzorów potrzebnych dokumentów, informacji o stanie Subkonta, listy ostatnich transakcji dokonanych na Subkoncie oraz poczty wewnętrznej służącej do korespondencji z Fundacją, zmiany danych Aplikacji oraz Panelu logowania po weryfikacji przez przedstawiciela Fundacji, zmiany hasła do Aplikacji poprzez wenerowanie linku do zmiany hasła oraz Panelu logowania.
- Użytkownik obowiązany jest do korzystania z Aplikacji w sposób niezakłócający jej funkcjonowania, zgodny z prawem, postanowieniami Regulaminu, dobrymi obyczajami oraz z poszanowaniem praw i dóbr osobistych innych podmiotów. Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym.
II. Sposoby porozumiewania się
- Fundacja pod numerem telefonu +48 22 486 96 99 w godzinach 7:30-15:30, udziela informacji w sprawach zapytań dotyczących Aplikacji. Opłata za jedno połączenie zgodnie z taryfą operatora.
- Użytkownik w ramach korzystania z Aplikacji może uzyskać dostęp do komunikatów od Fundacji oraz wzorów potrzebnych dokumentów w tym dokumentów dotyczących przetwarzania jego danych osobowych (zakładka RODO), informacji o stanie Subkonta, listy ostatnich transakcji dokonanych na Subkoncie. Użytkownik może również skorzystać z poczty wewnętrznej służącej do korespondencji z Fundacją, dokonać zmiany danych w Aplikacji oraz Panelu logowania po weryfikacji przez przedstawiciela Fundacji, wprowadzić opis dotyczący Podopiecznego, jego historii oraz schorzenia, dodać zdjęcie Podopiecznego po wyrażeniu zgody na publikację jego wizerunku, dokonać zmiany hasła do Aplikacji poprzez wenerowanie linku do zmiany hasła oraz Panelu logowania a także zarządzać zgodami na przetwarzanie danych osobowych przez Fundację w imieniu Podopiecznego.
- Fundacja w sprawie korzystania przez Użytkownika z Aplikacji, w tym weryfikacji oaz akceptowania zmian wprowadzanych przez Użytkownika w Aplikacji może kontaktować się z Użytkownikiem za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie – przy czym telefonicznie jedynie w razie podania numeru telefonu kontaktowego przez Użytkownika, a także za pośrednictwem funkcjonalności gwarantowanej przez Aplikację.
III. Konto Użytkownika
- Fundacja świadczy usługi pozwalające Użytkownikowi na założenie w Aplikacji Konta Użytkownika. Dzięki Kontu Użytkownika Fundacja udostępnia Użytkownikowi korzystanie z funkcjonalności Aplikacji po pobraniu Aplikacji na urządzenie mobilne ze sklepu Google Play lub App Store, dokonaniu instalacji oraz każdorazowym zalogowaniu się.
- Konta Użytkownika jest tworzone automatycznie z chwilą zawarcia Porozumienia. Możliwość zalogowania się do Konta Użytkownika pojawi się po pobraniu Aplikacji na urządzenie mobilne ze sklepu Google Play lub App Store, dokonaniu instalacji oraz Akceptacji Regulaminu (w tym Polityki prywatności).
- Usługa Konta Użytkownika świadczona będzie nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
- Fundacja jest uprawniona do wypowiedzenia umowy o świadczenie usługi Konta Użytkownika z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia wyłącznie z ważnych przyczyn w postaci uporczywego naruszania przez Użytkownika jego obowiązków określonych Regulaminie, w razie uprzedniego wezwania Użytkownika przez Fundację do zaprzestania naruszeń i wyznaczenia mu w tym celu przez Fundację dodatkowego 14-dniowego terminu oraz niezastosowania się Użytkownika do wezwania pomimo upływu tego terminu.
- Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usługi Konta Użytkownika Fundacja może złożyć Użytkownikowi na adres poczty elektronicznej podany przez Użytkownika.
- Użytkownik jest uprawniony do wypowiedzenia umowy o świadczenie usługi Konta Użytkownika w dowolnym czasie, bez okresu wypowiedzenia, bez podania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, w szczególności przez przesłanie Fundacji za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: centrum@dzieciom.pl żądania usunięcia Konta ze wskazaniem adresu poczty elektronicznej (adresu e-mail) zarejestrowanego
w Aplikacji. - Skutkiem wygaśnięcia umowy o świadczenie usługi Konta jest zablokowanie i usunięcie Konta Użytkownika, nie ma to jednak wpływu na prawa nabyte przez Użytkownika przed wygaśnięciem umowy.
IV. Procedura składania i rozpatrywania reklamacji.
- Reklamacja dotycząca funkcjonowania Aplikacji może zostać złożona przez Użytkownika
w dowolny sposób dostatecznie ujawniający jego wolę. - Celem ułatwienia Klientowi złożenia reklamacji, Fundacja rekomenduje, aby zgłoszenie reklamacji zawierało w szczególności następujące dane: imię, nazwisko Użytkownika, adres e-mail oraz opis problemu i było wysłane na adres e-mail Fundacji centrum@dzieciom.pl. Z powyższych zaleceń Fundacja Użytkownik nie musi korzystać ani się nim kierować, a brak skorzystania nie wpływa na skuteczność reklamacji zgłoszonych
z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. - Fundacja rozpatrzy każdą reklamację i ustosunkuje się do niej udzielając odpowiedzi
o sposobie jej rozpatrzenia niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty złożenia reklamacji z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej. - W przypadku wystąpienia ewentualnych braków w złożonej reklamacji, Fundacja zwróci się do Użytkownika o ich uzupełnienie zgodnie z danymi kontaktowymi dostępnymi
w Aplikacji.
V. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Fundacja
- Do korzystania ze Aplikacji, niezbędne jest urządzenie końcowe z dostępem do Internetu oraz z systemem Android lub iOS.
VI.Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych (w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO) Użytkowników korzystających z funkcjonalności Aplikacji jest Fundacja.
- Fundacja wyznaczyła Inspektora Ochrony Danych (IOD), z którym można skontaktować się w sprawach dotyczących ochrony danych osobowych oraz realizacją praw z tym związanych. W tym celu możliwy jest kontakt drogą elektroniczną na adres iod@dzieciom.pl, a także pocztą tradycyjną na adres Fundacji, ul. Łomiańska 5, 01-685 Warszawa (z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych (IOD)”).
- Dane osobowe Użytkowników mogą być przetwarzane w następujących celach oraz na poniższych podstawach prawnych:
- umożliwienia obsługi Konta Użytkownika założonego w ramach Aplikacji oraz zapewniania korzystania z innych funkcjonalności za pośrednictwem Aplikacji opisanych w Regulaminie w ramach zawartej z Użytkownikiem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- rozpatrywania reklamacji związanych z korzystaniem z Aplikacji, tym samym zawartą umową o świadczenie usług drogą elektroniczną –na zasadach określonych w Regulaminie (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- przyjmowania i obsługi innych niż zgłoszeń i zapytań kierowanych do Fundacji
z wykorzystaniem Aplikacji, co stanowi prawnie uzasadniony interes Fundacji (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO), - przyjmowania oświadczeń odstąpienia od zawartej umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz przepisami Rozdziału 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, co stanowi prawnie uzasadniony interes Fundacji (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
- rozpatrywania i dochodzenia roszczeń, obrony przed roszczeniami, a także w celach realizacji pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, co stanowi prawnie uzasadniony interes Fundacji (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- monitorowania sposobu korzystania z usług świadczonych w ramach Aplikacji przez Użytkowników, pod kątem przestrzegania postanowień Regulaminu, a także rozwijania funkcjonalności Aplikacji, poprawy działania świadczonych usług za jej pośrednictwem, co stanowi prawnie uzasadniony interes Fundacji (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
- w celach marketingu bezpośredniego, co stanowi prawnie uzasadniony interes Fundacji (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- prowadzenia analiz statystycznych, co stanowi prawnie uzasadniony interes Fundacji (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- przechowywania danych dla celów archiwizacyjnych oraz na potrzeby wykazywania prawidłowości spełnienia obowiązków prawnych spoczywających na Fundacji, co stanowi jego prawnie uzasadniony interes (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną – jeśli konkretna osoba wyraziła odrębną zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną,
- Dane osobowe Użytkowników mogą być ujawniane następującym kategoriom odbiorców:
- podwykonawcom zapewniającym wsparcie techniczne Fundacji w prowadzeniu
i utrzymaniu, a także rozwoju Aplikacji takim jak: podmioty świadczące usługi hostingu, dostawcy oprogramowania do zarządzania Aplikacją, podmioty świadczące obsługę techniczną oprogramowania Aplikacji, z którymi Fundacja zawarła wymagane prawnie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych; - podmiotom wspierającym realizację przez Fundację obowiązujących przepisów prawa oraz uprawnień i obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu, w związku ze świadczeniem usług za pośrednictwem Aplikacji, z którymi Fundacja zawarła wymagane prawnie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
- Dane osobowe Użytkowników mogą być przekazywane przez Fundację poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) w ramach korzystania przez Fundację z usług podwykonawców (spośród kategorii odbiorców wskazanych w punkcie 4 wyżej). W takim wypadku Fundacja gwarantuje wymagane prawnie środki ochrony danych osobowych, którymi będą (w zależności od przypadku): i) przekazanie danych do podwykonawcy zlokalizowanego w państwie trzecim, w stosunku do którego została wydana decyzja stwierdzająca odpowiedni stopień ochrony, zgodnie z wymaganiami art. 45 RODO, ii) przekazanie danych realizowane na podstawie zawartej z podwykonawcą umowy
o transfer danych opartej na Standardowych Klauzulach Umownych przyjętych w drodze decyzji przez Komisję Europejską, iii) przekazanie danych realizowane w ramach stosowanych przez podwykonawcę wiążących reguł korporacyjnych, o których mowa w art. 47 RODO, Więcej informacji dotyczących stosowanych przez Fundację środków bezpieczeństwa związanych z przekazywaniem danych poza obszar EOG można uzyskać kontaktując się z Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez Fundację. - Pozyskane dane osobowe będą przechowywane przez Fundację przez okres korzystania przez Użytkownika z Aplikacji z zastrzeżeniem postanowień Porozumienia, a ponadto:
- do czasu przedawnienia potencjalnych roszczeń wynikających z realizacji umowy
o świadczenie usługi droga elektroniczną wskazanych powyżej, - przez czas niezbędny do dochodzenia konkretnych roszczeń, z którymi wystąpiła Fundacja lub ich odparcia (jeżeli z roszczeniami wystąpił Użytkownik w związku
z zawartą umową o świadczenie usługi drogą elektroniczną, o której mowa wyżej, - przez czas wykonywania obowiązków wynikających z przepisów prawa,
- przez okres niezbędny do udokumentowania przez Fundację przed organami administracji publicznej, w tym organem nadzoru w zakresie ochrony danych osobowych, prawidłowości spełnienia obowiązków prawnych na nim spoczywających,
- w celach archiwizacyjnych, gdy dotyczy to historii prowadzonej korespondencji
i udzielanych odpowiedzi na zgłaszane zapytania (niezwiązane bezpośrednio z zawartą umową o świadczenie usługi drogą elektroniczną) – przez okres nie dłuższy niż 3 lata od pozyskania danych, - w celach marketingu bezpośredniego – przez czas obowiązywania umowy
o świadczenie usługi świadczonej drogą elektroniczną (Użytkownicy) lub da czasu zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie danych w tym celu, - do czasu wycofania zgody na przetwarzanie danych lub ich dezaktualizacji (stwierdzonej przez Fundację) – jeżeli przetwarzanie danych odbywa się za zgodą udzieloną przez konkretną osobę.
- Fundacja zapewnia każdemu Użytkownikowi prawo skorzystania ze wszystkich przysługujących mu uprawnień przewidzianych na gruncie RODO, tj. prawa żądania dostępu do swoich danych osobowych, prawie ich sprostowania, usunięcia lub żądania ograniczenia przetwarzania, prawie do przenoszenia danych, a także prawie wniesienia sprzeciwu na ich przetwarzanie, na zasadach i w przypadkach przewidzianych w przepisach RODO.
- W przypadku przetwarzania danych osobowych przez Fundację w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów (o których była mowa powyżej), każdemu Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją.
- Dane przetwarzane w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu polegającego na prowadzeniu marketingu bezpośredniego Fundacji będą przetwarzane wyłącznie do czasu zgłoszenia sprzeciwu na tego typu formę przetwarzania. Użytkownikowi przysługuje prawo złożenia sprzeciwu na przetwarzanie jego danych osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym poprzez profilowanie, w każdym czasie.
- W przypadku przetwarzania przez Fundację danych osobowych za zgodą wyrażoną przez Użytkownika, każdej osobie przysługuje prawo wycofania w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie swoich danych bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania tych danych, które miało miejsce przed cofnięciem zgody.
- Podanie danych osobowych w celu zawarcia umowy o świadczenie usługi świadczonej drogą elektroniczną jest niezbędne do korzystania z funkcjonalności Aplikacji.
- Podanie danych osobowych w celu złożenia reklamacji w trybie opisanym w Regulaminie jest niezbędne do umożliwienia Fundacji rozpatrzenia reklamacji.
- Podanie danych przez Użytkownika w innych celach niż wskazane w pkt. 12 i 13 powyżej – jest dobrowolne.
- Fundacja nie będzie prowadziła operacji przetwarzania danych Użytkowników w sposób zautomatyzowany, które jednocześnie będą prowadziły do podejmowania wobec nich decyzji wywołujących skutki prawne lub w podobny sposób istotnie wpływających na ich sytuację.
- Każdej osobie, której dane osobowe są przetwarzane przez Fundację przysługuje prawo wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem jej danych osobowych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, mający siedzibę przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
VII. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Użytkownik może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów, takich jak w szczególności: rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem http://www.uokik.gov.pl/ - Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
VIII.Postanowienia końcowe
- Regulamin dostępny jest nieodpłatnie w Aplikacji w postaci umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie za pomocą systemu teleinformatycznego Użytkownika.
- Postanowienia Regulaminu nie ograniczają ani nie wyłączają jakichkolwiek praw Użytkowników wynikających z przepisów prawa.
- Fundacja zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn obejmujących:
- zmiany w prawie;
- przyczyny organizacyjne, w szczególności tj. zmiany w zakresie prowadzonej przez Fundację działalności w postaci nowych usług lub udogodnień oferowanych w ramach Aplikacji, zmian w zakresie danych adresowych Fundacji lub innych zmian technicznych związanych z Funkcjonowaniem Aplikacji.
- Każdy Użytkownik zostanie poinformowany o treści zmian Regulaminu poprzez umieszczenie w Aplikacji informacji o zmianie Regulaminu a także zostanie powiadomiony o zmianie Regulaminu przez przesłanie na jego adres poczty elektronicznej informacji o zmianie.
- Zmiany Regulaminu wejdą w życie w odniesieniu do danego Użytkownika nie wcześniej niż po upływie 14 dni kalendarzowych od momentu poinformowania go o zmianie Regulaminu we właściwy sposób.
- Regulamin obowiązuje od dnia 22/08/2024 r.