Pomiń linki nawigacyjne i przejdź do treści strony

Najczęściej zadawane pytania

1. Komu możemy pomóc?

W zasadzie wszystkim osobom niepełnoletnim, których rodzice bądź prawni opiekunowie dopełnią formalności opisanych w punkcie W jaki sposób można założyć subkonto. Nie ma schorzeń, które dyskwalifikowałyby dziecko z objęcia pomocą fundacji.

2. Czy osoba pełnoletnia może korzystać z pomocy Fundacji Dzieciom “Zdążyć z Pomocą”?

Osoby pełnoletnie, które jeszcze nie mają założonego subkonta w Fundacji Dzieciom “Zdążyć z Pomocą” oraz opiekunów takich osób, zachęcamy do współpracy z Fundacją SEDEKA.

3. Czy publikacja apelu w mediach np. w Internecie jest zbiórką publiczną?

Nie, zbieranie na dobre cele przez przelewy na konto, gdzie przepływ pieniędzy jest rejestrowany, nie podlega regulacji dotyczącej zbiórek publicznych.

4. Czy mogę wysyłać prośby o wpłaty/apele poprzez e-mail?

NIE, wysyłanie niechcianej poczty, czyli spamu, jest wykroczeniem.

Wysyłając takie e-maile, mimo szlachetnego celu i na pewno wielkiej potrzeby, trzeba liczyć się z tym, że ktoś może nas oskarżyć o spamowanie. Fundacja przestrzega przed tego typu działalnością i każdy, kto będzie naruszał przepisy, musi liczyć się z rozwiązaniem porozumienia.

5. Czy mogę zamieścić apel w gazecie?

Propozycja treści apelu powinna być najpierw przesłana do Fundacji na adres: apele@dzieciom.pl.  Po akceptacji treści lub ewentualnych poprawkach apel można wysłać do wydawcy lub do wybranej przez siebie redakcji.

6. Co powinno znaleźć się w apelu?

W apelu powinien znaleźć się opis sytuacji materialnej, choroby, procesu walki z nią oraz postępów w dotychczasowym leczeniu.

Ewentualnie – ile brakuje do uzbierania całej kwoty, która potrzebna jest np. na operację.

Ponadto poprawne konto Fundacji – koniecznie z dopiskiem, jakiego dziecka dotyczy wpłata.

Przypominamy, że mogą Państwo wykorzystywać nasze logo, ale tylko jeżeli kwoty zbierane są na konto Fundacji Dzieciom “Zdążyć z Pomocą”.

Więcej o apelach TUTAJ.

7. Jak przebiega refundacja leczenia dziecka, zakupu lekarstw i innych środków?

Aby można było zrefundować cokolwiek, najpierw musi nastąpić zakup w formie gotówkowej lub bezgotówkowej.

W systemie gotówkowym rodzic płaci za np. lekarstwa ze swoich pieniędzy i BEZWZGLĘDNIE MUSI wziąć fakturę lub inny rodzaj rachunku wystawionego na Fundację. Po przesłaniu do nas dokumentu pieniądze przelewane są na konto rodzica.

Jeżeli rozliczamy się bezgotówkowo, powinniśmy pobrać fakturę lub rachunek, gdzie formą zapłaty jest przelew wystawiony na FUNDACJĘ, a następnie przesłać je do siedziby Centrum Charytatywnego “Koniczynka”.

Pieniądze zostaną przesłane na konto wystawcy rachunku.

UWAGA: wszystkie rachunki przesyłane do nas powinny być opisane przez rodzica na odwrotnej stronie.

Jeżeli nie jesteście Państwo pewni, czy zakup, którego chcecie dokonać, będzie zrefundowany, prosimy o telefon.

Infolinia dla Podopiecznych tel. 22 486 96 99

8. Ile, gdzie i za co wysyłać apele?

Proponujemy wysyłać około 50 apeli tygodniowo. PAMIĘTAJCIE, IM WIĘCEJ TYM LEPIEJ. Najlepsi z rodziców wysyłają 1000 apeli miesięcznie.

Przypominamy, że koszt znaczków, kopert, ksero będzie refundowany po przesłaniu rachunków.

Adresy można brać z książek telefonicznych, wszelkiego rodzaju katalogów, czasopism, itp.

Prosimy pamiętać, że wielkość firmy nie wpływa na hojność. Wielu z darczyńców to skromni emeryci lub właściciele małych firm.

9. Jak prawidłowo przeprowadzić zbiórkę pieniędzy na portalu Facebook?

Pełne informacje i instrukcja krok po kroku, znajdują się w tym pliku: Instrukcja dot. organizacji zbiorki na Facebooku

10. W jaki sposób można założyć subkonto dla chorego lub niepełnosprawnego dziecka?

Należy przesłać oryginały następujących dokumentów:

  1. Podanie z prośbą o założenie subkonta wraz z opisem choroby. Należy zwrócić się z prośbą o założenie subkonta i krótko przedstawić historię choroby kandydata na podopiecznego. Prośba powinna zawierać oryginalny podpis rodzica bądź prawnego opiekuna kandydata lub samego kandydata – jeżeli jest on osobą pełnoletnią, a także dokładny adres zwrotny.
  2. Oryginalne Zaświadczenie lekarskie stwierdzające chorobę kandydata w języku polskim. Może być ono wystawione zarówno przez lekarza specjalistę, jak i lekarza pierwszego kontaktu. Ważne! Przyjmujemy tylko oryginały zaświadczeń lekarskich lub kserokopie poświadczone przez lekarza za zgodność z oryginałem.
  3. Jeżeli kandydat na podopiecznego posiada…

Więcej….

Prowadzisz firmę
i chcesz nam pomóc?
Pomoc od firm

Pomagają nam:

Yes Biżuteria sp. z o.o.
Bruk-Bet – Żabno
Aplauz sp. z o.o.
Zakład Zielarski Kawon-Hurt Nowak sp.j.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich