Dla szybszej weryfikacji i księgowania wpłat bardzo prosimy nie wpisywać zdrobnień ani słów odmienionych przez przypadki jak również słów: dla, na, leczenie, rehabilitacja, itp.
Prosimy o zaznaczenie w zeznaniu podatkowym pola „Wyrażam zgodę”.
Nr subkonta
25618
Województwo
pomorskie
Data urodzenia
2010/04/21
zespół Aspergera
Wpłaty prosimy kierować na konto, podając poniższe dane:
Odbiorca:
Fundacja Dzieciom "Zdążyć z Pomocą"
Alior Bank S.A., nr rachunku:
42 2490 0005 0000 4600 7549 3994
Tytułem:
25618 Boguski Mateusz darowizna na pomoc i ochronę zdrowia
Tylko dla wpłat - treść dla 1,5% podatku dostępna w sekcji "Przekaż 1,5% podatku".
W formularzu PIT wpisz numer:
KRS 0000037904
W rubryce „Informacje uzupełniające - cel szczegółowy 1,5%” podaj:
25618 Boguski Mateusz
Dla szybszej weryfikacji i księgowania wpłat bardzo prosimy nie wpisywać zdrobnień ani słów odmienionych przez przypadki jak również słów: dla, na, leczenie, rehabilitacja, itp.
Prosimy o zaznaczenie w zeznaniu podatkowym pola „Wyrażam zgodę”.
Pobierz darmowy program do rozliczeń PIT za rok 2023, z wypełnionymi danymi 1,5% dla Podopiecznego Boguski Mateusz.
Przekaż 1,5% podatkuFundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą” zwraca się do Państwa z gorącą prośbą o pomoc dla Mateusza Boguskiego.
Mateusz to radosny, uśmiechnięty i uzdolniony plastycznie (i nie tylko) chłopiec, który cierpi na chorobę ze spektrum autyzmu – zespół Aspergera. Objawy ujawniły się po 2 roku życia. Mateusz po pierwsze nie radził sobie z emocjami oraz wszelkimi nowościami. Szybko się frustrował. Łatwo popadał w schematy, rytuały. Nie potrafił gestykulować, naśladować. Mimo nad wiek rozwiniętej mowy i wiedzy (jako 2 latek rozpoznawał 18 kolorów… ulubionych kredek) nie potrafił wyrazić tego co myśli, co czuje i czego potrzebuje. Świat pełen rożnych bodźców przytłaczał jego wrażliwy mózg. Próbą obrony było narzucenie otoczeniu schematu, rytuału – zrozumiałych tylko dla chorego Mateuszka. Ten mechanizm sprawia, że chłopiec nie potrafi nawiązać bliższego kontaktu z rówieśnikami. Ciężko mu bawić się z młodszym braciszkiem (także chorym na całościowe zaburzenie rozwoju). Nakładające się zaburzenia integracji sensorycznej dodatkowo utrudniają odnalezienie się chlopca w grupie rówieśniczej w przedszkolu. Rozpoczęta dwa lata temu terapia przynosi pierwsze efekty, ale potrzeba jeszcze ogromu pracy i wysiłku, by Mateusz mógł pójść do szkoły.
Gorąco prosimy o Państwa pomoc. Liczy się każdy gest.