Zbiórki publiczne

Zorganizuj zbiórkę publiczną na rzecz naszych Podopiecznych. Zbieraj środki do puszki podczas lokalnych wydarzeń lub zorganizuj własną inicjatywę. Ustaw skarbonę w sklepie, restauracji lub u fryzjera. Możliwości jest wiele – a decyzja należy do Ciebie!

Co to jest zbiórka publiczna?

Zbiórka publiczna to zbieranie dobrowolnych datków w gotówce na cele pożytku publicznego. Odbywa się w miejscu ogólnodostępnym (np. w parku czy sklepie) i może wesprzeć ją każdy. Na jej organizację musisz uzyskać pozwolenie Fundacji.

Ważne informacje:

Mamy zgodę na prowadzenie zbiórek publicznych na rzecz Podopiecznych na terenie całej Polski, w następujących formach:

  • zbiórka dobrowolnych datków do puszki kwestarskiej;
  • zbiórka dobrowolnych datków do skarbony stacjonarnej.

 

Każda zbiórka powinna być do nas zgłoszona. Nie możesz działać bez zezwolenia wydanego przez Fundację.

Wszystkie materiały graficzne wykorzystywane podczas zbiórki publicznej powinny zostać przez nas zaakceptowane. Prześlij je na adres: zbiorki@dzieciom.pl

Puszki kwestarskie i skarbony stacjonarne

Na czas trwania zbiórki publicznej wypożyczamy kartonowe puszki kwestarskie lub skarbony stacjonarne z logo Fundacji. Możesz ustawić skarbonę w wybranym punkcie, a do puszek zbierać środki podczas zbiórki na wydarzeniu.

Jak uzyskać pozwolenie na zbiórkę publiczną?

Wypełnij formularz zgłoszeniowy online i dołącz niezbędne dokumenty:

  • Wniosek o wydanie zezwolenia na zbiórkę publiczną pobierz;
  • Zgłoszenie uczestnictwa w zbiórce pobierz;
  • Pisemną zgodę z miejsca, w którym zbiórka będzie miała się odbyć (na zgodzie powinien być podpis i pieczątka właściciela lub osoby upoważnionej) pobierz;
  • Upoważnienie od rodzica/opiekuna – jeśli wnioskodawcą nie jest rodzic/ prawny opiekun Podopiecznego pobierz.

Pamiętaj, by przesłać formularz 10 dni przed datą rozpoczęcia planowanej zbiórki.

Możesz też przesłać dokumenty pocztą

Jeśli nie masz możliwości wypełnienia formularza online, możesz przesłać do nas dokumenty pocztą tradycyjną na adres:
Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”,

ul. Łomiańska 5, 01-685 Warszawa
z dopiskiem „Wniosek o zbiórkę publiczną”.

Zrób to odpowiednio wcześnie, aby komplet dokumentów dotarł do Fundacji 14 dni przed datą rozpoczęcia planowanej zbiórki. 

Co należy zrobić po zakończeniu zbiórki publicznej?

Uzbierane środki pieniężne należy wpłacić na konto bankowe:
13 2490 0005 0000 4600 2021 8290
Tytułem: numer subkonta, nazwisko i imię Podopiecznego – numer zbiórki publicznej

Do 7 dni po zakończeniu zbiórki, organizator jest zobowiązany: 

  • przedstawić dowód wpłaty zebranych środków na konto Fundacji
  • złożyć sprawozdanie z wyniku akcji – pobierz wzór
  • po wpłacie zebranych środków na wyznaczone konto odesłać puste puszki i skarbony do Fundacji

Podstawa prawna

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji wydało Fundacji zgodę na prowadzenie zbiórek publicznych na mocy Decyzji Nr 2024/70/OR. Zgoda na prowadzenie zbiórek publicznych obowiązuje w terminie 01.01.2024 r. – 31.12.2024 r.
Pieniądze gromadzone w ramach zbiórek publicznych mogą być wydatkowane tylko i wyłącznie na cele wskazane przez Ministerstwo w aktualnym pozwoleniu na dany rok (obecnie obowiązuje Decyzja Nr 2024/70/OR).

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Napisz do działu zbiórek publicznych

Zarządzaj plikami cookies