Pomiń linki nawigacyjne i przejdź do treści strony
KRS:
0000037904
Czcionka:
Kontrast:
Czcionka:
Kontrast:
KRS:
0000037904

Informacje o zbiórkach publicznych

ZBIÓRKI PUBLICZNE

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji wydało Fundacji zgodę na prowadzenie zbiórek publicznych na mocy Decyzji Nr 2024/70/OR. Zgoda na prowadzenie zbiórek publicznych obowiązuje w terminie 1.01.2024 r. – 31.12.2024 r.


Najważniejsze informacje o zbiórkach publicznych:

Nasza Fundacja posiada zgodę na prowadzenie zbiórek publicznych na rzecz podopiecznych na terenie całej Polski, w następujących formach:

  • zbiórka dobrowolnych datków do puszki kwestarskiej;
  • zbiórka dobrowolnych datków  do skarbony stacjonarnej;

Każda zbiórka powinna być zgłoszona do Fundacji.

Wszystkie materiały np. apele, plakaty, ulotki itp. wykorzystywane podczas zbiórki publicznej, na którą Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą” wydała zezwolenie  powinny być zaakceptowane przez Fundację (należy je wysłać mailowo na adres: apele@dzieciom.pl)

Nie mogą one zawierać informacji o cenach i sprzedaży dot. biletów wstępu, produktów etc. Zbiórka publiczna to tylko dobrowolność datków.

Pieniądze gromadzone w ramach zbiórek publicznych mogą być wydatkowane tylko i wyłącznie na cele wskazane przez Ministerstwo w aktualnym pozwoleniu na dany rok (obecnie obowiązuje Decyzja 2024/70/OR ).


Jak uzyskać pozwolenie na zbiórkę publiczną?

Aby uzyskać zezwolenie na przeprowadzenie zbiórki publicznej należy złożyć CZYTELNIE wypełniony wniosek

  • Droga pocztowa nie mniej niż 14 dni roboczych,
  • Formularz elektroniczny nie mniej niż 10 dni roboczych.

Termin rozpatrzenia zezwolenia liczony jest od momentu złożenia kompletu dokumentów.

POBIERZ: wniosek o wydanie zezwolenia na zbiórkę publiczną

Do wniosku  należy dołączyć:

UWAGA!
Jeżeli wnioskodawcą nie jest rodzic/ prawny opiekun podopiecznego, należy dodatkowo wraz z wnioskiem złożyć upoważnienie od rodzica/ opiekuna: UPOWAŻNIENIE

Wypełniony wniosek wraz z załącznikami należy przesłać na adres Fundacja Dzieciom  „Zdążyć z Pomocą”, ul. Łomiańska 5, 01-685 Warszawa z dopiskiem „Wniosek o zbiórkę publiczną” lub poprzez formularz zgłoszeniowy:

    Osoba składająca wniosek o zbiórkę publiczną:

    RodzicOsoba trzecia

    Imię i nazwisko osoby składającej wniosek

    Adres email (wymagane)

    Imię i nazwisko podopiecznego

    Numer ewidencyjny podopiecznego

    Data rozpoczęcia zbiorki

    Złożenie wniosku jest wymagane co najmniej 10 dni roboczych przed rozpoczęciem zbiórki

    Prześlij niezbędne dokumenty:

    Wniosek o wydanie zezwolenia na zbiórkę publiczną

    Wzór zgody na zbiórkę z miejsca

    Zgłoszenie uczestnictwa w zbiórce publicznej

    W przypadku składania wniosku przez osobę trzecią proszę dołączyć zgodę rodzica lub opiekuna na przeprowadzenie zbiórki

    Oświadczenie dotyczące wypożyczanego sprzętu


    Co należy zrobić po zakończeniu zbiórki publicznej?

    Po zakończonej zbiórce w terminie 7 dni od zakończenia zbiórki osoby odpowiedzialne są zobowiązane dostarczyć do Fundacji: 

     UWAGA!

    Uzbierane środki pieniężne należy wpłacić na poniżej podany numer konta bankowego:

             Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”
    ul. Łomiańska 5, 01-685 Warszawa
    13 2490 0005 0000 4600 2021 8290*
    Tytułem: Numer Subkonta, Nazwisko i Imię Podopiecznego – zbiórka publiczna nr 2024/70/OR

     


    Czy Fundacja udostępnia puszki i skarbony wykorzystywane podczas zbiórek?

    Tak, Fundacja wypożycza puszki kwestarskie i skarbony stacjonarne w celu prowadzenia zbiórek publicznych na rzecz podopiecznych Fundacji.

    Jeżeli zależy Państwu na wypożyczeniu dużej ilości puszek lub skarbon prosimy o kontakt z wyprzedzeniem 1 miesiąca przed rozpoczęciem zbiórki, w celu uzgodnienia dostępności.

    Puszki i skarbony należy zwrócić w terminie 7 dni od zakończeniu zbiórki.

    Prosimy nie przekraczać tego terminu, z uwagi na wielu oczekujących, którzy chcą prowadzić zbiórki na rzecz podopiecznych Fundacji.


    Czy publikacja apelu w mediach np. w Internecie jest zbiórką publiczną?

    Nie, zbieranie na dobre cele przez przelewy na konto, gdzie przepływ pieniędzy jest rejestrowany, nie podlega regulacji dotyczącej zbiórek publicznych.

    W przypadku wątpliwości dotyczących zbiórek publicznych prosimy o kontakt telefoniczny: 22 486 96 99  wew. 7; lub mailowy: zbiorki@dzieciom.pl


    Podstawa prawna :

    Decyzję 2024/70/OR można znaleźć na stronie www.zbiorki.gov.pl

    Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Dowiedz się więcej o plikach cookies.