Ile czasu trwa zaksięgowanie darowizny?
Zaksięgowanie darowizny na subkoncie Podopiecznego trwa około 2-3 dni od daty wpłynięcia darowizny na główne konto fundacji.
Czy środki zgromadzone na subkoncie należy wykorzystać w określonym czasie?
Środki zebrane na subkoncie można wykorzystać w wybranym przez rodziców momencie, adekwatnie do potrzeb Podopiecznego. Wyjątek stanowią: wpływy ze zbiórki publicznej, które powinny być wydatkowane w przeciągu sześciu miesięcy od daty zakończenia zbiórki, darowizny celowe, których termin rozliczenia i cel wydatkowania środków wynika z dołączonej umowy darowizny. [...]
Czy numer subkonta jest konieczny w tytule wpłaty?
Tytuł wpłaty darowizny powinien, oprócz nazwiska i imienia Podopiecznego, zawierać jego numer identyfikacyjny. Podanie numeru znacznie ułatwia i przyspiesza księgowanie wpłat na subkontach.
Jak powinna wyglądać poprawnie wystawiona faktura/rachunek, aby zostały zrefundowane?
Wszystkie faktury, rachunki oraz inne dokumenty księgowe (zarówno krajowe, jak i zagraniczne) powinny być wystawiane na dane osoby fizycznej – tj. dane Podopiecznego lub osoby reprezentującej Podopiecznego (rodzica/opiekuna prawnego). W treści faktury wystawca powinien wskazać jego numer ewidencyjny. Zobacz wzory prawidłowo wystawionych faktur:wzór faktury do refundacji; wzór faktu[...]
Co to jest zestawienie kosztów?
Zestawienie kosztów stanowi jeden z Załączników do podpisanego Porozumienia. 1a – koszty diagnostyki, leczenia i rehabilitacji, 1b – koszty poprawy warunków socjalno-bytowych, 1c – faktury, rachunki, które fundacja opłaca bezpośrednio do wystawcy dokumentu
W jaki sposób założyć zbiórkę na portalu Siepomaga?
Aby założyć taka zbiórkę należy wypełnić formularz na stronie siepomaga.pl w zakładce „zbieraj na siepomaga”. W razie pytań służymy pomocą: siepomaga@dzieciom.pl
Czy mogę zamieścić apel w internecie/ gazecie/?
Uprzednio zaakceptowany przez Fundację apel można umieścić w Internecie lub wysłać do wybranej przez siebie redakcji.
Czy mogę wysyłać prośby o wpłaty/apele poprzez e-mail?
NIE, wysyłanie niechcianej poczty, czyli spamu, jest wykroczeniem. Wysyłając takie e-maile, mimo szlachetnego celu i na pewno wielkiej potrzeby, trzeba liczyć się z tym, że ktoś może nas oskarżyć o spamowanie. Fundacja przestrzega przed tego typu działalnością i każdy, kto będzie naruszał przepisy, musi liczyć się z rozwiązaniem porozumienia. Takie wiadomości można jedynie wysyłać [...]
Informacje o zbiórkach publicznych
ZBIÓRKI PUBLICZNE Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji wydało Fundacji zgodę na prowadzenie zbiórek publicznych na mocy Decyzji Nr 2023/952/OR. Zgoda na prowadzenie zbiórek publicznych obowiązuje w terminie 1.03.2023 r. – 31.12.2023 r. Najważniejsze informacje o zbiórkach publicznych: Nasza Fundacja posiada zgodę na prowadzenie zbiórek publicznych na rzecz podopiecznych [...]
Jak prawidłowo przeprowadzić zbiórkę na Facebooku?
Chcesz zorganizować zbiórkę na rzecz naszej Fundacji lub wybranego podopiecznego na portalu Facebook? Sprawdź jak zrobić to prawidłowo: