Pomiń linki nawigacyjne i przejdź do treści strony
KRS:
0000037904
Czcionka:
Kontrast:
Czcionka:
Kontrast:
KRS:
0000037904

Informacje o zbiórkach publicznych

ZBIÓRKI PUBLICZNE

Dnia 08.02.2019 r. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji wydało Fundacji zgodę na prowadzenie zbiórek publicznych na mocy Decyzji Nr 2019/694/OR. Zgoda na prowadzenie zbiórek publicznych obowiązuje w terminie 01.03.2019 r. – 29.02.2020 r.


Najważniejsze informacje o zbiórkach publicznych:

Nasza Fundacja posiada zgodę na prowadzenie zbiórek publicznych na rzecz podopiecznych na terenie całej Polski, w następujących formach:

  • zbiórka dobrowolnych datków do puszki kwestarskiej;
  • zbiórka dobrowolnych datków  do skarbony stacjonarnej;

Każda zbiórka powinna być zgłoszona do Fundacji.

Wszystkie materiały np. apele, plakaty, ulotki itp. wykorzystywane podczas zbiórki publicznej, na którą Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą” wydała zezwolenie  powinny być zaakceptowane przez Fundację (należy je wysłać mailowo na adres: apele@dzieciom.pl)

Nie mogą one zawierać informacji o cenach i sprzedaży dot. biletów wstępu, produktów etc. Zbiórka publiczna to tylko dobrowolność datków.

Pieniądze gromadzone w ramach zbiórek publicznych mogą być wydatkowane tylko i wyłącznie na cele wskazane przez Ministerstwo w aktualnym pozwoleniu na dany rok (obecnie obowiązuje Decyzja Nr 2019/694/OR).


Jak uzyskać pozwolenie na zbiórkę publiczną?

Aby uzyskać zezwolenie na przeprowadzenie zbiórki publicznej należy złożyć CZYTELNIE wypełniony wniosek

  • Droga pocztowa nie mniej niż 14 dni roboczych,
  • Formularz elektroniczny nie mniej niż 10 dni roboczych.

Termin rozpatrzenia zezwolenia liczony jest od momentu złożenia kompletu dokumentów.

POBIERZ: wniosek o wydanie zezwolenia na zbiórkę publiczną

Do wniosku  należy dołączyć:

  • pisemną zgodę z miejsca, w którym zbiórka będzie miała się odbyć (na zgodzie powinien być podpis i pieczątka właściciela lub osoby upoważnionej): wzór zgody z miejsca zbiórki

UWAGA!
Jeżeli wnioskodawcą nie jest rodzic/ prawny opiekun podopiecznego, należy dodatkowo wraz z wnioskiem złożyć upoważnienie od rodzica/ opiekuna: UPOWAŻNIENIE

Wypełniony wniosek wraz z załącznikami należy przesłać na adres Fundacja Dzieciom  „Zdążyć z Pomocą”, ul. Łomiańska 5, 01-685 Warszawa z dopiskiem „Wniosek o zbiórkę publiczną” lub poprzez formularz zgłoszeniowy:

Osoba składająca wniosek o zbiórkę publiczną:

RodzicOsoba trzecia

Imię i nazwisko osoby składającej wniosek

Adres email (wymagane)

Imię i nazwisko podopiecznego

Numer ewidencyjny podopiecznego

Data rozpoczęcia zbiorki

Złożenie wniosku jest wymagane co najmniej 10 dni roboczych przed rozpoczęciem zbiórki

Prześlij niezbędne dokumenty:

Wniosek o wydanie zezwolenia na zbiórkę publiczną

Wzór zgody na zbiórkę z miejsca

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

W przypadku składania wniosku przez osobę trzecią proszę dołączyć zgodę rodzica lub opiekuna na przeprowadzenie zbiórki

Oświadczenie dotyczące wypożyczanego sprzętu


Co należy zrobić po zakończeniu zbiórki publicznej?

Po zakończonej zbiórce w terminie 7 dni od zakończenia zbiórki osoby odpowiedzialne są zobowiązane dostarczyć do Fundacji: 

 UWAGA!

Uzbierane środki pieniężne należy wpłacić na poniżej podany numer konta bankowego:

         Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”
ul. Łomiańska 5, 01-685 Warszawa
13 2490 0005 0000 4600 2021 8290*
Tytułem: Numer Subkonta, Nazwisko i Imię Podopiecznego – zbiórka publiczna nr …2019/694/OR

* W związku z połączeniem prawnym Alior Banku SA z wydzieloną częścią Banku BPH SA zmieniły się numery rachunków bankowych Fundacji.


Czy Fundacja udostępnia puszki i skarbony wykorzystywane podczas zbiórek?

Tak, Fundacja wypożycza puszki kwestarskie i skarbony stacjonarne w celu prowadzenia zbiórek publicznych na rzecz podopiecznych Fundacji.

Jeżeli zależy Państwu na wypożyczeniu dużej ilości puszek lub skarbon prosimy o kontakt z wyprzedzeniem 1 miesiąca przed rozpoczęciem zbiórki, w celu uzgodnienia dostępności.

Puszki i skarbony należy zwrócić w terminie 7 dni od zakończeniu zbiórki.

Prosimy nie przekraczać tego terminu, z uwagi na wielu oczekujących, którzy chcą prowadzić zbiórki na rzecz podopiecznych Fundacji.


Czy publikacja apelu w mediach np. w Internecie jest zbiórką publiczną?

Nie, zbieranie na dobre cele przez przelewy na konto, gdzie przepływ pieniędzy jest rejestrowany, nie podlega regulacji dotyczącej zbiórek publicznych.

W przypadku wątpliwości dotyczących zbiórek publicznych prosimy o kontakt telefoniczny: 22 486 96 99  wew. 7; lub mailowy: zbiorki@dzieciom.pl


Podstawa prawna :

Decyzję Nr 2019/694/OR można znaleźć na stronie www.zbiorki.gov.pl

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Dowiedz się więcej o plikach cookies.