Pomiń linki nawigacyjne i przejdź do treści strony

Najczęściej zadawane pytania

1. Co powinno znaleźć się w apelu?

W apelu powinien znaleźć się opis sytuacji materialnej, choroby, procesu walki z nią oraz postępów w dotychczasowym leczeniu.

Ewentualnie – ile brakuje do uzbierania całej kwoty, która potrzebna jest np. na operację.

Ponadto poprawne konto Fundacji – koniecznie z dopiskiem, jakiego dziecka dotyczy wpłata.

Przypominamy, że mogą Państwo wykorzystywać nasze logo, ale tylko jeżeli kwoty zbierane są na konto Fundacji Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”.

Więcej o apelach TUTAJ oraz w zakładce Baza wiedzy.

2. Czy osoba pełnoletnia może korzystać z pomocy Fundacji Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”?

Osoby pełnoletnie, które jeszcze nie mają założonego subkonta w Fundacji Dzieciom „Zdążyć z Pomocą” oraz opiekunów takich osób, zachęcamy do współpracy z Fundacją SEDEKA.

3. Czy publikacja apelu w mediach np. w Internecie jest zbiórką publiczną?

Nie, zbieranie na dobre cele przez przelewy na konto, gdzie przepływ pieniędzy jest rejestrowany, nie podlega regulacji dotyczącej zbiórek publicznych.

4. Komu możemy pomóc?

W zasadzie wszystkim osobom niepełnoletnim, których rodzice bądź prawni opiekunowie dopełnią formalności opisanych w punkcie W jaki sposób można założyć subkonto. Nie ma schorzeń, które dyskwalifikowałyby dziecko z objęcia pomocą fundacji.

5. Jak uzyskać pozwolenie na zbiórkę publiczną?

Aby uzyskać zezwolenie na przeprowadzenie zbiórki publicznej należy złożyć CZYTELNIE wypełniony wniosek

  • Droga pocztowa nie mniej niż 14 dni roboczych,
  • Formularz elektroniczny nie mniej niż 7 dni roboczych.

Termin rozpatrzenia zezwolenia liczony jest od momentu złożenia kompletu dokumentów.

POBIERZ: WNIOSEK o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie zbiórki publicznej

Do wniosku  należy dołączyć:

  • pisemną zgodę z miejsca, w którym zbiórka będzie miała się odbyć (na zgodzie powinien być podpis i pieczątka właściciela lub osoby upoważnionej): wzór zgody z miejsca zbiórki

UWAGA! Jeżeli wnioskodawcą nie jest rodzic/ prawny opiekun podopiecznego, należy dodatkowo wraz z wnioskiem złożyć upoważnienie od rodzica/ opiekuna: UPOWAŻNIENIE

Wypełniony wniosek wraz z załącznikami należy przesłać na adres Fundacja Dzieciom  „Zdążyć z Pomocą”, ul. Łomiańska 5, 01-685 Warszawa z dopiskiem „Wniosek o zbiórkę publiczną” lub poprzez formularz zgłoszeniowy:

Osoba składająca wniosek o zbiórkę publiczną:

RodzicOsoba trzecia

Imię i nazwisko osoby składającej wniosek

Adres email (wymagane)

Imię i nazwisko podopiecznego

Numer ewidencyjny podopiecznego

Data rozpoczęcia zbiorki

Złożenie wniosku jest wymagane co najmniej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem zbiórki

Prześlij niezbędne dokumenty:

Wniosek o wydanie zezwolenia na zbiórkę publiczną

Wzór zgody na zbiórkę z miejsca

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

W przypadku składania wniosku przez osobę trzecią proszę dołączyć zgodę rodzica lub opiekuna na przeprowadzenie zbiórki

Oświadczenie dotyczące wypożyczanego sprzętu

6. Czy Fundacja udostępnia puszki i skarbony wykorzystywane podczas zbiórek?

Tak, Fundacja wypożycza puszki kwestarskie i skarbony stacjonarne w celu prowadzenia zbiórek publicznych na rzecz podopiecznych Fundacji.

Jeżeli zależy Państwu na wypożyczeniu dużej ilości puszek lub skarbon prosimy o kontakt z wyprzedzeniem 1 miesiąca przed rozpoczęciem zbiórki, w celu uzgodnienia dostępności.

Puszki i skarbony należy zwrócić w terminie 14 dni od zakończeniu zbiórki.

Prosimy nie przekraczać tego terminu, z uwagi na wielu oczekujących, którzy chcą prowadzić zbiórki na rzecz podopiecznych Fundacji.

7. Na jaki cel można wydatkować środki pochodzące ze zbiórek publicznych w 2015 roku?

Według Decyzji Nr 2015/576/OR środki zgromadzone w ramach zbiórki publicznej można przeznaczyć na finansowanie:

  • operacji medycznych,
  • leczenia,
  • rehabilitacji,
  • zakupu leków,
  • sprzętu rehabilitacyjnego,
  • edukacji ( w tym m.in. nauka języków obcych, czesne za szkołę, przedszkole, szkolenia),
  • poprawę bytu materialnego podopiecznych Fundacji znajdujących się w wyjątkowo trudnej sytuacji materialnej,
  • zajęć ogólnorozwojowych ( w tym m.in. zajęcia na basenie, salach zabaw),
  • zakupu pomocy i artykułów szkolnych i edukacyjnych oraz sprzętu komputerowego i akcesoriów,
  • pobytu w ośrodkach leczniczo – rehabilitacyjnych (w tym także noclegu i wyżywienia podopiecznych i ich opiekunów),
  • domowej opieki pielęgniarsko-lekarskiej,
  • likwidacji barier architektonicznych,
  • leczenia zagranicznego.

Wszystkie środki zgromadzone w ramach zbiórki publicznej w 2015 roku można wydatkować na terenie kraju oraz na terytorium: Stanów Zjednoczonych Ameryki, Republiki Federalnej Niemiec, Republiki Turcji, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Portugalskiej, Wielkiej Brytanii, Republiki Austrii, Szwajcarii, Chińskiej Republiki Ludowej, Królestwa Tajlandii, Republiki Indii, Republiki Czeskiej i na Ukrainie.

8. Czy mogę wysyłać prośby o wpłaty/apele poprzez e-mail?

NIE, wysyłanie niechcianej poczty, czyli spamu, jest wykroczeniem.

Wysyłając takie e-maile, mimo szlachetnego celu i na pewno wielkiej potrzeby, trzeba liczyć się z tym, że ktoś może nas oskarżyć o spamowanie. Fundacja przestrzega przed tego typu działalnością i każdy, kto będzie naruszał przepisy, musi liczyć się z rozwiązaniem porozumienia.

9. Czy mogę zamieścić apel w gazecie?

Nie, apel w gazecie może zamieścić TYLKO FUNDACJA. Powinien on być skierowany do odbiorców właśnie w jej imieniu. Propozycja treści apelu powinna być najpierw przesłana do Fundacji – na adres e-mail: a.gumieniuk@dzieciom.pl

Po akceptacji treści lub ewentualnych poprawkach apel zostanie wysłany do wydawcy lub odesłany do Podopiecznego/Rodzica/Opiekuna, którzy następnie przekażą materiał wybranej przez siebie redakcji.

Zgodnie z rozporządzeniem MSW apele do bliżej nieokreślonych darczyńców może kierować jedynie FUNDACJA.

10. Ile, gdzie i za co wysyłać apele?

Proponujemy wysyłać około 50 apeli tygodniowo. PAMIĘTAJCIE, IM WIĘCEJ TYM LEPIEJ. Najlepsi z rodziców wysyłają 1000 apeli miesięcznie.

Przypominamy, że koszt znaczków, kopert, ksero będzie refundowany po przesłaniu rachunków.

Adresy można brać z książek telefonicznych, wszelkiego rodzaju katalogów, czasopism, itp.

Prosimy pamiętać, że wielkość firmy nie wpływa na hojność. Wielu z darczyńców to skromni emeryci lub właściciele małych firm.

Prowadzisz firmę
i chcesz nam pomóc?
Pomoc od firm

Pomagają nam:

Związek Zawodowy Kontrolerów Ruchu Lotniczego
Zakład Zielarski Kawon-Hurt Nowak sp.j.
Fundacja Polska Miedź
Spółdzielcza Kasa Oszczędnościowo-Kredytowa im. Franciszka Stefczyka, Gdynia
Telewizja Polska S.A – Warszawa