Pomiń linki nawigacyjne i przejdź do treści strony

Najczęściej zadawane pytania

1. Czy osoba pełnoletnia może korzystać z pomocy Fundacji Dzieciom zdążyć z Pomocą?

Osoby pełnoletnie oraz opiekunów osób pełnoletnich, zachęcamy do współpracy z Fundacją SEDEKA.

2. Czy publikacja apelu w mediach np. w Internecie jest zbiórką publiczną?

Nie, zbieranie na dobre cele przez przelewy na konto, gdzie przepływ pieniędzy jest rejestrowany, nie podlega regulacji dotyczącej zbiórek publicznych.

3. Jak uzyskać pozwolenie na zbiórkę publiczną?

Aby uzyskać zezwolenie na przeprowadzenie zbiórki publicznej należy złożyć CZYTELNIE wypełniony wniosek

  • Droga pocztowa nie mniej niż 14 dni roboczych,
  • Formularz elektroniczny nie mniej niż 7 dni roboczych.

POBIERZ: WNIOSEK o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie zbiórki publicznej

Do wniosku  należy dołączyć:

  • pisemną zgodę z miejsca, w którym zbiórka będzie miała się odbyć (na zgodzie powinien być podpis i pieczątka właściciela lub osoby upoważnionej): wzór zgody z miejsca zbiórki.

UWAGA! Jeżeli wnioskodawcą nie jest rodzic/ prawny opiekun podopiecznego, należy dodatkowo wraz z wnioskiem złożyć upoważnienie od rodzica/ opiekuna: UPOWAŻNIENIE

Wypełniony wniosek wraz z załącznikami należy przesłać na adres Fundacja Dzieciom  „Zdążyć z Pomocą”, ul. Łomiańska 5, 01-685 Warszawa z dopiskiem „Wniosek o zbiórkę publiczną” lub poprzez formularz zgłoszeniowy:

Osoba składająca wniosek o zbiórkę publiczną:

 Rodzic Osoba trzecia

Imię i nazwisko osoby składającej wniosek

Adres email (wymagane)

Imię i nazwisko podopiecznego

Numer ewidencyjny podopiecznego

Data rozpoczęcia zbiorki

Złożenie wniosku jest wymagane co najmniej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem zbiórki

Prześlij niezbędne dokumenty:

Wniosek o wydanie zezwolenia na zbiórkę publiczną

Wzór zgody na zbiórkę z miejsca

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

W przypadku składania wniosku przez osobę trzecią proszę dołączyć zgodę rodzica lub opiekuna na przeprowadzenie zbiórki

4. Co należy zrobić po zakończeniu zbiórki publicznej?

Po zakończonej zbiórce należy opublikować wyniki zbiórki np. w prasie lub Internecie

Treść publicznego ogłoszenia powinna zawierać:

  • Nazwę i siedzibę przeprowadzającego zbiórkę publiczną (czyli Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą” ul. Łomiańska 5, 01-685 Warszawa),
  • Informację o decyzji MAC zezwalającej na organizację zbiórki – Decyzja Nr 2015/576/OR
  • Datę i numer pozwolenia, np. „na podstawie zezwolenia nr …/215/576/OR wydanego przez Fundację Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”,
  • Datę zbiórki,
  • Cel zbiórki, np. pomoc i ochrona zdrowia Podopiecznego (imię i nazwisko),
  • Miejsce przeprowadzenia zbiórki,
  • Sumę zebranych ofiar pieniężnych, np. „w wyniku przeprowadzonej zbiórki publicznej zebrano środki pieniężne w kwocie ….zł (słownie:…) z uwzględnieniem formy zbiórki: puszki kwestarskie lub skarbona stacjonarna.

W terminie 14 dni od zakończenia zbiórki osoby odpowiedzialne za zbiórkę są zobowiązane dostarczyć do Fundacji:

 UWAGA!

Uzbierane środki pieniężne należy wpłacić na poniżej podany numer konta bankowego:

         Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”
ul. Łomiańska 5, 01-685 Warszawa
95 1060 0076 0000 3310 0020 0478
Tytułem: Numer Subkonta, Nazwisko i Imię Podopiecznego – zbiórka publiczna nr …215/576/OR

 

5. Na jaki cel można wydatkować środki pochodzące ze zbiórek publicznych w 2013 roku?

Według Decyzji Nr 71/2014 środki zgromadzone w ramach zbiórki publicznej można przeznaczyć na finansowanie:

  • operacji medycznych,
  • leczenia,
  • rehabilitacji,
  • zakupu leków,
  • sprzętu rehabilitacyjnego,
  • edukacji,
  • poprawę bytu materialnego podopiecznych Fundacji znajdujących się w wyjątkowo trudnej sytuacji materialnej.

Wszystkie środki zgromadzone w ramach zbiórki publicznej w 2014 roku można wydatkować na terenie kraju oraz na terytorium: Stanów Zjednoczonych Ameryki, Republiki Federalnej Niemiec, Republiki Turcji, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Portugalskiej, Wielkiej Brytanii, Republiki Austrii, Szwajcarii, Chińskiej Republiki Ludowej, Królestwa Tajlandii, Republiki Indii, Republiki Czeskiej i na Ukrainie.

6. Czy Fundacja udostępnia puszki i skarbony wykorzystywane podczas zbiórek?

Tak, Fundacja wypożycza puszki kwestarskie i skarbony stacjonarne w celu prowadzenia zbiórek publicznych na rzecz podopiecznych Fundacji.

Jeżeli zależy Państwu na wypożyczeniu dużej ilości puszek lub skarbon prosimy o kontakt z wyprzedzeniem 1 miesiąca przed rozpoczęciem zbiórki, w celu uzgodnienia dostępności.

Puszki i skarbony należy zwrócić w terminie 14 dni od zakończeniu zbiórki.

Prosimy nie przekraczać tego terminu, z uwagi na wielu oczekujących, którzy chcą prowadzić zbiórki na rzecz podopiecznych Fundacji.

7. Komu możemy pomóc?

W zasadzie wszystkim osobom niepełnoletnim, których rodzice bądź prawni opiekunowie dopełnią formalności opisanych w punkcie W jaki sposób można założyć subkonto. Nie ma schorzeń, które dyskwalifikowałyby dziecko z objęcia pomocą fundacji.

8. Co powinno znaleźć się w apelu?

W apelu powinien znaleźć się opis sytuacji materialnej, choroby, procesu walki z nią oraz postępów w dotychczasowym leczeniu.

Ewentualnie – ile brakuje do uzbierania całej kwoty, która potrzebna jest np. na operację.

Ponadto poprawne konto Fundacji – koniecznie z dopiskiem, jakiego dziecka dotyczy wpłata.

Przypominamy, że mogą Państwo wykorzystywać nasze logo, ale tylko jeżeli kwoty zbierane są na konto Fundacji Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”.

Więcej o apelach TUTAJ oraz w zakładce Baza wiedzy.

9. W jaki sposób mogę pozyskiwać fundusze?

Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą” stworzyła specjalną platformę noszącą nazwę „Akademia Dzieciom”, dzięki której mogą Państwo dowiedzieć się, jak skutecznie pozyskiwać fundusze na leczenie i rehabilitację dziecka. Korzystanie z „Akademii Dzieciom” jest bezpłatne, a dostęp do niej mają tylko rodzice podopiecznych Fundacji Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”. Prosimy Państwa o polecenie jej innym rodzicom podopiecznych, z którymi utrzymują Państwo kontakt.

Aby skorzystać z Akademii, należy na stronie Fundacji zalogować się na swoje konto http://www.dzieciom.pl/logowanie/

10. W jaki sposób można założyć subkonto dla chorego lub niepełnosprawnego dziecka?

Należy przesłać oryginały następujących dokumentów:

  1. Podanie z prośbą o założenie subkonta wraz z opisem choroby. Należy zwrócić się z prośbą o założenie subkonta i krótko przedstawić historię choroby kandydata na podopiecznego. Prośba powinna zawierać oryginalny podpis rodzica bądź prawnego opiekuna kandydata lub samego kandydata – jeżeli jest on osobą pełnoletnią, a także dokładny adres zwrotny.
  2. Oryginalne Zaświadczenie lekarskie stwierdzające chorobę kandydata w języku polskim. Może być ono wystawione zarówno przez lekarza specjalistę, jak i lekarza pierwszego kontaktu. Ważne! Przyjmujemy tylko oryginały zaświadczeń lekarskich lub kserokopie poświadczone przez lekarza za zgodność z oryginałem.
  3. Jeżeli kandydat na podopiecznego posiada…

Więcej….

Prowadzisz firmę
i chcesz nam pomóc?
Pomoc od firm

Pomagają nam:

Biomed-Centrum Sp.j., Katowice
BITNER – Zakłady Kablowe
Fundacja Warbud – Warto Pomagać – Warszawa
Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska S.A.
Fundacja Zakłady Kórnickie